07 mars, 2011

Vad gör en landskapsarkitekt på fritiden?

Vinterns höjdpunkt är avklarad, nio mil mellan Sälen och Mora. Med skidor under fötterna och stavar i händerna avverkade jag sträckan på knappa sex timmar. Det är ju ingen racerfart jmfr. med vad det tar att köra sträckan med bil, men man hinner tänka desto mer... Varför gör jag det här?, aldrig mera osv. Samtidigt kom jag ihåg ordspråket som är skrivet vid målportiken i Mora - I fädrens spår för framtidens segrar. Vem tänker på framtiden i spåret, när det är NUET som gäller; att ta mig fram till nästa vätskekontroll och att ta mig fram till nästa kilometerstolpe.
Det härliga i kråksången är att väl i mål, så glömmer jag bort plågorna och ett välbehag infinner sig - Jag gjorde det igen och det var lika kul som senast.
Största vinsterna med denna höjdpunkt är ju vinterns alla fina skidturer jag åkt innan Vasaloppet och att det är inga problem att fylla sin fritid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar